Monday, February 18, 2013

.......

Cuba bayangkan kita duduk dengan sekeliling dengan manusia yang kita tidak kenal asal usul mereka tiba-tiba datang bertanyakan soalan itu dan ini.

Cuba bayangkan kita tiba-tiba duduk sorang-sorang di tempat dan negara yang begitu asing dengan kita tiba-tiba bertanya satu soalan yang bodoh dan sengal. Manusia hidup untuk berdikari dan berani menempuh cabaran. Sesesat mana kita hidup kat negara orang tu kalau tak pandai nak hidup hancur juga hidup kita. Apa yang perlu kita buat ialah :

-pandai bergaul
-good communication
-pandai nak memutar belit fakta (betul ke?)

hahahhaha, funny for me!!! Sebenarnya dulu aku tak pandai nak bergaul zaman sekolah dulu hancurssss!!!

Sekarang pun bila tengok orang takooottt!!! aku tengok orang keliling aku semua macam muka penjenayah. Otak negatif kat orang.. oh mannnn!!!

My dad selalu marah bila aku tiba-tiba macam nak keluar kat tepi rumah then bila aku cakap tak nak keluar mesti dia akan  cakap macam ni "belajar tinggi-tinggi tapi tak reti nak bergaul" terkena sungguh. Then aku pegang la jugak kata beliau and alhamdullilah aku dah hebat dalam gaul bergaul nih tapi ada jugak pasaan malu dengan orang-orang sekeliling aku. hmmmmm!!! and i know mesti orang akan fikir yela tuh???hehehhehe

i awkward dengan someone yang tak berapa rapat lagi, then i just boleh pandang-pandang dari jauh before nak tegur orang tu. Malu babe!!!! sambil senyum manja and senyum kucing...

Tapi betul juga bila kita duduk dengan keadaan dan situasi yang lain kita akan menjadi diri sendiri dan perlu pandai berdikari.. yezaaaaaa... i got itttt!!!!

p/s : jom jelajah seluruh malaysiaaaaaaaaaaa with me hehehhe :)

No comments:

Post a Comment