Thursday, May 23, 2013

TERKEDU

Semalam hari khamis bersamaan dengan 23hb May 2013, i terasa terkedu sekejap dan sejenak apabila i mendengar alunan satu lagu by Maher Zain tajuk dia "Ku milikmu". Yesss!!! i mengaku i tak suka sangat lagu melayu ni, i lebih sukakan lagu ompututih dan lagu mat salleh. Maybe dari i start dari darjah 3 i dah dengar lagu mat salleh. Masa i darjah 4 i jadi fanatik dengan kumpulan westlife, seyesly i ada kumpul album dan kaset-kaset dia. Tu pun i mintak bapak i belikan. I belajar baca kamus hafal perkataan bahasa inggeris pun kononnya i berangan if dapat jumpa westlife i boleh cakap habis dengan dia. Zaman tu aku rasa sangat poyo bila nak ingatkan balik.

Kat umah i ada radio yang lama gila since zaman bapak i muda ag tapi boleh guna sampai sekarang, i tak bukak pun radio melayu kononya nak dengar lagu febret i je, mana mak dan bapak haku tak bising. I rasa kadang-kadang i malu sendiri bila i tak tahu satu habuk pun pasal lagu melayu dan indon seyeslyyyy!!!! yang i tahu sume lagu baru tu pun i terus download. Tapi semalam my frenz ajak i pi dengar ceramah agama. Aku pun ikut la, so sampai kat situ urusetia bukak lagu maher zain. Can u imagine time tu i terus tergaman. I love this song beri maksud yang mendalam tentang islam. Betapa pencipta kita dekat dengan kita tapi kita je sentiasa jauh dari landasan.

I sentiasa ingatkan i pergi mana-mana Allah ada bersama aku, malaikat jugak bersama aku dan pada masa yang sama kita membawa kedua-dua orang ibubapa kita. i percaya Allah sentiasa milik kita, tapi kenapa kita payah nak buat apa yang disuruh, dia bagi kita rezeki tapi kita sentiasa angkuh.
I pun sometimes terleka dengan duniawi jugak, sembahyang pun lambat-lambat. Tapi bila i dengar ceramah semalam ada terkesan sedikit di hati yang selama ni kita sentiasa leka dengan apa yang berada di kelilng kita.

I love this song Maher Zain-ku milikMu.

Thankzz u.......
with love annarenxi

No comments:

Post a Comment