Saturday, December 22, 2012

SAHABAT :)


Hello and whatsup guys!!!! Today I nak cakap about friends atau dalam erti kata lain sahabat. Sahabatlah sebenarnya akan membantu kita dalam susah dan senang, but sometimes kawan boleh jadi lawan.  Boleh jadi musuh dan kadangkala musuh yang paling ketat.


Aku juga kadangkala lemah untuk mencari seorang sahabat yang begitu baik dan juga begitu setia dengan kerenah kita. Fine when I gaduh dengan my fiend I pasti akan mengalah because I tak suka nak gaduh and I tak reti. Biarlah orang nak cakap orang tu macam pijak kepala I pun tapi I memang tak reti. Bila ada orang tenking I pun memang I akan takut, I takut kalau orang marah I. sebab I memang tak pernah kena marah dengan parents, so bila orang marah akan jadi sedikit terkejut.
Seyesly I memang ada terasa dengan seorang kawan I ni, selama ni I jaga juga perasaan dia. Bila I merajuk dia pula yang merajuk and I rendahkan ego I pergi tegur dia tapi ada dia nampak I punya kebaikan. I tak kisah sangat coz sebab I pun ada juga buat salah. I mengaku tu.


Tapi bila dia dah mengumpat pasal I kat kawan baik I, apa I nak cakap. I terus diam la. I dah macam redha jew dengan apa yang berlaku. Bila I dapat tahu isi kandungan umpatan dia tu, I boleh jadi COOL uolls korang boleh imagine tak I boleh senyum je. I tak pernah mengumpat pasal keburukkan dia. Semua orang ada keburukkan semua orang ada kesilapan tapi kenapa kau nak jaja hal aku kat orang. Tak pe I mintak maaf kalau selama ni I buat salah kat dia. But I ada rasa terkilan bila seorang sahabat baik yang boleh diertikan sebagai adik beradik boleh buat I macam ni. boleh mengumpat pasal I.  boleh buat apa sahaja kat I. oh my Gucci!!!!!! I cant!! I cant!!!! Coz I tak kuat. Coz I tak mampu nak hadapi cabaran. I tak boleh!!!!
To dear friends if I ada buat silap maafkan I, tapi aku rasa terkilan sebab kau boleh buat aku macam ni, memang aku jahatl!!! Semua orang akan nampak aku jahat!!! Sebab aku tak sebaik kau, aku tak sehebat kau. Aku tahu aku lemah!!!!


Thank you my frenz sebab jadi seorang sahabat untuk aku. Terima kasih segala-galanya. Aku hargai!!! Terima kasih!!! Biar Tuhan sahaja yang membalas segala kebaikkan kepada kau.

No comments:

Post a Comment